نتیجه و ویدیو خلاصه بازی نیوکاسل و منچستریونایتد| برد تن‌هاخ در برابر رقیب همیشگی نتیجه و ویدیو خلاصه بازی یوونتوس و آتلانتا| بیانکونری فاتح جام مصدومیت بیرانوند جدی است مقاومت پیکان مقابل خواسته استقلال کاپیتان‌های پرسپولیس پشت اوسمار مدافع پرسپولیس در سیرجان صادقی در استخر مصدوم شد؟ تکذیب خرید تیام توسط استقلال برنامه هفته پایانی لیگ برتر انگلیس | جام به منچستر می‌رود یا لندن؟ عبدی زیر تیغ جراحی تمرین استقلال تعطیل شد ویسی خشمگین‌تر از روز مسابقه | نگران داوری‌ها و ناداوری‌ها هستم مصدومیت عجیب صادقی | فصل برای هافبک پرسپولیس تمام شد ساکت سومین جام را هم از استقلال می‌گیرد؟ مهاجم سابق پرسپولیس ارزشمندترین بازیکن جی لیگ پیشنهاد هندی برای چشمی علیپور پیشنهاد از لیگ ایران را تایید کرد| در دوراهی پرسپولیس یا سپاهان خطیر خالق اسپانسر‌های سرگردان استقلال برنامه‌های الشباب برای جذب دیبالا اولتیماتوم پیکان به عنایتی
سرخط خبرها

خطر بیخ گوش قهرمان لالیگا

  • کد خبر: ۱۷۶۸۹۹
  • ۰۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۸
خطر بیخ گوش قهرمان لالیگا
بارسا با وجود برتری در ال‌کلاسیکو، تابستان ناموفقی نسبت به رئال دارد

بارسلونا و رئال مادرید بامداد دیروز ال‌کلاسیکوی شماره ۲۹۶ را برگزار کردند تا در فاصله کمتر از دو هفته تا آغاز رقابت‌های لیگ‌های اروپایی، کم‌کم تب فوتبال را دوباره داغ کنند. دیدار دو تیم با برتری سه‌گله آبی‌واناری‌پوشان به پایان رسید، اما مادریدی‌ها با پنج ضربه‌ای که به تیر دروازه بارسا زدند، نشان دادند که اصلا حریف دست‌وپا بسته‌ای نبوده‌اند و فصل بعد می‌خواهند شاگردان ژاوی را برای رسیدن به عنوان قهرمانی لالیگا به چالش بکشند.

برخلاف بارسا که هنوز با مشکلات اقتصادی دست‌وپنجه نرم می‌کند و در نقل‌وانتقالات تابستانی فقط به جذب بازیکنان آزاد یا گزینه‌های ارزان رو آورده است، مادریدی‌ها ستاره‌های گران‌قیمتی را به خدمت گرفتند و اصلا دور از انتظار نیست که در روز‌های آینده کلکسیونشان را با خرید امباپه تکمیل کنند.

کاتالان‌ها در منجلاب مالی

باوجود تلاش‌های بیشتر برای بهبود وضعیت اقتصادی، بلوگراناهنوز وضع خوبی ندارد. در پایان فصل گذشته که بارسلونا با اختلاف به قهرمانی در لالیگا رسید، لاپورتا به هواداران اطمینان داد که تابستان بزرگی در پیش است. او اصرار داشت که امور مالی باشگاه مرتب شده است و بارسا می‌تواند یک‌بار دیگر در بازار نقل‌وانتقالات بزرگی کند. هدف اصلی لیونل مسی بود، اما وقتی مشخص شد که آن‌ها حتی از پس پرداخت دستمزد مسی هم برنمی‌آیند، اوضاع اقتصادی اسفناک کاتالان‌ها بیشتر از قبل مشخص شد.

در مادرید، اما اوضاع متفاوت به نظر می‌رسد. لوس‌بلانکوس که کریم بنزما و مارکوس آسنسیو را ازدست‌رفته می‌دید، سرمایه‌گذاری هنگفتی کرده است و به لطف سیاست‌های اقتصادی خوب فلورنتینو پرز، باشگاه مادریدی هیچ مشکل اقتصادی برای انجام خرید‌های نجومی در برابر خود نمی‌بیند. شاگردان ژاوی پارسال به‌راحتی و با اختلافی ده‌امتیازی قهرمان لیگ شدند، اما تیم مادرید بی‌شک پیشرفت کرده است، درحالی‌که بارسلونا به نظر درجا زده است.

تابستان مادرید با امباپه کامل می‌شود

تابستان امسال برای مادرید و آنچلوتی بسیار مهم است. زیرا آن‌ها فصل پیش هم در لیگ قهرمانان و هم لالیگا قافیه را به حریفان باختند. حالا لوس‌بلانکوس ستاره‌هایی را می‌خواهد که بتوانند دوباره قهرمانی آن‌ها را تضمین کنند. مادرید بر این اساس جود بلینگهام و آردا گولر را به خدمت گرفته است و این احتمال وجود دارد که کیلیان امباپه هم بمب بعدی آن‌ها در نقل‌وانتقالات باشد. این می‌تواند به‌راحتی به تابستانی ۳۰۰ میلیون‌یورویی برای لوس‌بلانکوس تبدیل شود. تونی کروس و لوکا مودریچ هم توافق کرده‌اند که یک‌سال دیگر بمانند.

وینیسیوس در حال تبدیل‌شدن به بازیکنی تأثیرگذارتر است و بازی رودریگو هم در حال پیشرفت است. به این جمع باید نام‌هایی مانند ادواردو کاماوینگا، ادر میلیتائو، فدریکو والورده و تیبو کورتوا را هم اضافه کرد تا تصویر کاملی از تیم ترسناک رئال در فصل آینده به دست بیاید. احتمالا با پیوستن امباپه به این ترکیب، اوضاع برای بارسایی‌ها بدتر هم خواهد شد. امباپه بازیکنی در سطح جهانی است و تصور او در کنار وینیسیوس و بلینگام می‌تواند لرزه بر اندام هر خط دفاعی در اروپا بیندازد.

بارسا و خرید‌های معمولی

برخلاف مادرید، در کاتالونیا از ترکاندن بمب‌های نقل‌وانتقالاتی خبری نیست. یکی از چالش‌های آن‌ها پرکردن جای خالی سرخیو بوسکتس است. جذب ایلکای گوندوگان به‌صورت رایگان، حرکت مثبتی به نظر می‌رسد، اما او هافبک‌دفاعی نیست و نمی‌تواند وظایف بوسکتس را به‌طور کامل انجام دهد. خرید دیگر کاتالان‌ها در این منطقه، اوریول رومئو بود؛ بازیکنی که در چلسی ناموفق بود، سپس بهترین روزهایش را در ساوتهمپتون سپری کرد و فصل پیش هم در خیرونا عملکرد خوبی داشت. اما این خرید ۴ میلیون‌یورویی شاید نتواند در رقابت برای تکرار قهرمانی لالیگا به بارسا کمک چندانی کند.

در پست‌های دیگر هم اینیگو مارتینز به‌عنوان بازیکن آزاد جذب شد تا عمق بیشتری به خط دفاعی بارسا بدهد، درحالی‌که شاید هیجان‌انگیزترین خرید آبی‌واناری‌ها متعلق به ویتور روکه، جوان هجده‌ساله برزیلی باشد؛ هرچند مهاجم ۴۰ میلیون‌یورویی تا زمستان در باشگاه کنونی‌اش یعنی اتلتیکو پارانائنزه برزیل حضور خواهد داشت و در نیم‌فصل به بارسایی‌ها ملحق خواهد شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->